esmaspäev, veebruar 05, 2007

Täna sain jälle targemaks

... kuidas linnaliini bussist välja peab "küsima", kui ta peatuses ust lahti ei tee - nimelt on ukse juures käsipuu küljes nupp, mida peab sel juhul vajutama. Kui ma järgmises peatuses bussijuhiga õiendama läksin, miks ta kolm inimest rahumeeli peale jättis ja edasi sõitis, selgitas ta, et - ei saanud uksi avada, sest ukse ees oli lumevall. Meie hõigetest ei piisanud (buss oli suhteliselt rahvast täis). Ja miks me nuppu ei vajutanud. Mina ei teadnud mingist nupust midagi - häbi küll, juba nii kaua aastaid elanud! Nüüd siis tean.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

heh, mina olen siin kaunil Formosal pidanud selle ühistranspordisüsteemi enda jaoks uuesti lahti mõtestama:

- buss tuleb seisma 'lehvitada', muidu jääd üldse maha (mis sest, et võid olla täpselt peatuses ja täiesti adekvaatse reisija näoga)
- metroos tuleb oodata mahajoonitud vahedes üksteise järel (seda järgitakse ka! jaapani komme, täiesti)
- pealinna bussis saab vaid kiipkaardiga sõidu eest tasuda ja ka siis peab hiinakeelset tablood lugema, kas tasuda sisenemisel või väljumisel (noh, ma vaatan õunte pealt elik bussijuhi näoilmest)
- mujal linnades peab bussisõidu eest tasuma vaid täpses rahas, kuna mündid tuleb lasta miskisse metallkasti, mis vahetusraha ei anna (ja kui münte pole, oma asi)
- bussist välja saab vaid enne peatust nupule vajutades, mis on kas seinal akende vahel või laes (reeglina lähevad need värviliselt põlema või teevad miskit heli), niisama ei pea buss kusagil kinni
- tramme meil pole, trolle ka mitte
- linnaliinibussi üksikpilet on 6 kr olenemata reisija staatusest
- rongipiletit võib osta nii automaadist kui kassast (aga vaid kassast saab istekohaga pileti, mis elektrirongis küll oluline pole, see on ilma kohtadeta)
- metroo on pealinnas superpuhas: seal on keelatud nii süüa, juua kui nätsu närida; trahv on 600 kr
- üks metrooliin, mis äärelinna loomaaeda sõidab, on maapealne ehk majakatuste kõrgusel betoonsillal kulgev: see on eriti cool, kuna nii näeb ümbrust (see liin on ka täisautomaante: juhi asemel on arvuti)
- taksosid on ülimas külluses (kuigi väiksemates linnades on olukord sama nagu Eestis: neid lihtsalt pole), juhid reeglina inglise keelest aru ei saa; hind seevastu on tudengisõbralik: miinimumtasu on üle riigi 28 kr ja edasi ma ei teagi, palju 1 km maksab, kusagil alla 3 kr (öösel on taks küll 50% kõrgem)
- bensiin on tanklas olenevalt oktaanarvust 10 kuni 13 kr liiter

niimoodi siis meie kandis.

p.s. aitäh, et mu blogi oled linkinud, selline tore üllatus.

Elaise ütles ...

Aitäh Sullegi - ma ei olegi harjunud nii pikkade kommentaaridega!
Kuidas Sa mind leidsid?

Elaise ütles ...

LM - meil on vist samal päeval sünnipäev! (1. apr)

Anonüümne ütles ...

oi, vabandused! ma olen selle blogi tsipake unarusse jätnud.

(i) kommentaaridest: see on minu jaoks natuke nagu vastuandmine. saan ju teiste eludest ja mõtetest lugeda. võta seda kui vastukingitust! tegelikult ma küll ei tea, kuidas Eestis kombeks on. salaja loetakse, tundub, rohkem. sageli ei vastata ka. see jätab mõtlema, et mitä nyt, kas blogiomanik ei viitsi või ei vaevu. või ei oska tagasi peegeldada?

(ii) sünnipäevadest: hee, see on tore! niiet võime varsti saabuval pühapäeval veebikaamera vastastikku üles seada ja koos tervituseks klaase kokku lüüa ;)

(iii) blogi leidmisest: siin olen ma natuke hädas, et kas oli see nüüd Reede New York või Epp Tagasi Tartus..