teisipäev, märts 27, 2007

Sinililled...

... ka meie metsas! Ise nägime! Pühapäeval oli kümmekond õit, täna kindlasti sinetab juba kogu metsaalune.
Ilmad on juba nädalajagu mõnusalt soojad ja päikselised - rekordiliselt soojad!
Eelmisel aastal käisime sel ajal Tr.ga veel Tartu maratonirajal suusatamas - just nädal või paar enne minu sünnipäeva. Sel aastal aga lendavad ringi juba mesilased ja kollased liblikad.

Olen nüüd veendunud küüslaugu ravitoimes. Nimelt paar nädalat tagasi hakkas õhtu eel mul rinnus miski torkima ja magama jääda ei saanud - muudkui köhisin ja köhisin. Olin just lugenud siit-sealt blogidest ja ajakirjandusest küüslaugust ja selle mõjudest ja otsustasin proovida kohe järjepidevalt end sellega ravida. Pa. tõi siis poest hunniku küüslauke ning hakkasin tarvitama. Nädal aega sõin nii hommikul kui õhtul. Kuid kui üks klient tegi märkuse (ta ütles küll sibulalõhn, aga ... ma parandasin teda :)), siis hommikuti enam ei söönud.
Ja sellest tõvest sain igatahes võitu ning praegu jätkan veel - profülaktika mõttes. Niikaua kuni päris soojaks läheb, võibolla. Pean end ikka sundima, sest küüslauk mulle ei maitse, tee mis tahad. Väike E. sõi küll siin viimati meie juures külas käies täiesti vabatahtlikult võileiba küüslauguga (ise küsis!), aga ta vist ei tea, et see halb on. Talle ei ole seda keegi öelnud, ma eeldan. Ja ei tohigi öelda!
Ma söön küüslauku samuti leiva peal, aga küüslaugu peale määrin veel paksult toorjuustu.

Praegu märkasin, et Mar.`l on muusikavalik muutunud. Kui siia arvuti taha istun, siis jääb Mar`i muusika mängima, sest ta jääb samuti sisse logituks.
Viimati oli no vähemalt aasta otsa selline jube kärisev jõuramine ja mürisev muusika takkapihta, ja kõik "laulud" olid minu meelest ühtemoodi. Siis kasutasin tavaliselt kõlari nuppu, millega sai muusika kinni panna.
Aga nüüd on kuidagi mõnus ja rahustav muusika. Meloodiline, vahepeal pingestuv.
Ja meeldiv.
Ei tea, mida see tähendab?
Kolme nädala pärast saab minu noorim poeg 18.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

"Kes toorest küüslauku hästi ei talu, lõigake tipmine ots maha, piserdage veidi oliiviõliga, keerakse küpsetuspaberisse ja küpsetage ahjus 180 'C juures ca 45 minutit."
(allikas: Elukiri, 2/2007)

veel Eestis olles tegin sõbrale kingituseks küüslaugumett. see oli peen retsept kreeka pähklite ja rosinatega; netist nüüd sobivat ei leidnud.

üllatus oli suur, kui avastasin, et mesi on kogu küüslaugu teravuse endasse võlunud, ja meest sai üks minu lemmik!

Triinu ütles ...

Tõe huvides tuleb märkida, et suusatamas käisime muuseas kaks aastat tagasi - mitte eelmine aasta! :)

Elaise ütles ...

Vot kui kahju, et ma eelmisel aastal samal ajal veel ei bloginud - nüüd ei teagi, mida me siis eelmisel aastal tegime?! (Blogimise alguseni oli siis umbes-täpselt kaks nädalat :))

Elaise ütles ...

LM-le!
Küüslaugu RAVItoime külmetuse puhul pidi suuresti olenema tema haisust - s.t. kui haisu ei ole, siis ei ravi ka! Seepärast ravieesmärgil ei soovitata näiteks küüslaugukapsleid tarvitada, vaid ikka toorest küüslauku süüa.
Aga ega ma ju päris täpselt ei tea, lugesin sellist asja kusagilt ja nüüd usungi seda.